Jak se nyní mění požadavky na benefity ze strany zaměstnanců
Doba covidová mění i požadavky zaměstnanců na benefity, co dneska zaměstnanec požaduje za benefit a jak k ním přistupuje.
Povídala jsem si s vybraným vzorkem zaměstnanců za posledních 6 měsíců v rámci různých projektů ať již osobně či formou on-line a všichni do jednoho by chtěli se vrátit k normálnímu stavu.
Zaměstnanci si velmi váží pokud jim zaměstnavatel přispívá na dojíždění do zaměstnání a požadují to za skvělý benefit a zároveň úsporu svých nákladů.
V mnoha případech bohužel až v 70 procentech se otevřeli a říkali, že by uvítali firemního psychologa či specialistu na personálním oddělení, kde by si mohli popovídat o tom co je trápí a s čím by potřebovali pomoc, i vysoce postavení manažeři ale i THP zaměstnanci ale i lidé z profesí výroby, logistiky, kvality apod., na tomto vzorku vidíme, že všichni jsme lidé a všech se obrovský tlak na výkon ale i osobní a rodinné záležitosti dotýkají našeho psychického života víc než si dokážeme představit. Žijeme cca rok v uzavřeném prostředí a izolaci.
Benefit označují i za stravenkovou kartu, kterou nyní používají více k nákupům, protože všichni ve velkém doma vaří jelikož mají děti doma na on-line škole.
Rozhodně velkým benefitem jsou sport karty a multi-sport karty, které bohužel nyní nelze využívat ale tohoto benefitu si velmi cení všichni zaměstnanci průřezem všech věkových skupin.
Určitě si cení i toho, že zaměstnavatelé se starají o příspěvky na životní a penzijní pojištění a dbají na jejich zdraví ať už formě občerstvení na pracovišti byla zmiňovaná zejména péče o pitný režim, čerstvé ovoce a zelenina na pracovišti ale i vitamínové nápoje jak v kancelářích tak i ve výrobních podnicích.
Zmíněné rovněž byli i slevy ať již v kamenných obchodech nebo on-line či využívání zvýhodněných tarifů na volání od mobilních operátorů.
Pevně věřím, že jakmile se rozvolní vládní nařízení budou zaměstnavatelé dbát třeba i na příspěvky na wellness pobyty či lázeňskou péči, sportovní aktivity a další co si zaměstnanci přejí a chtějí si odpočinout a nabrat nové síly pro další období.
Paradoxně home-office nikdo nebral jako benefit ale jako nutnost, narozdíl třeba před dvěma lety, kdy takový benefit zaměstnanci chtěli využívat.
Trendy v oblasti benefitů budu nadále sledovat a ráda Vás budu informovat o dění v oblasti benefitů.